Pinbusters – Straighten Hair with Brown Sugar

Have you ever wondered if the stuff people post on Pinterest is true? Well I have, and I test them all so that you don’t have to, ’cause ain’t nobody got time for that.  Click here to check out all of the pins I haven taken on. You might be surprised by some of the results!

Nope, I didn’t stutter mis-type. This pin (click for link) claims that you can straighten your hair with the kitchen’s best kept secret – the brown sugar. The simplicity of the instructions really should give it away. Mix brown sugar with water, spray on hair. Let air dry.

When my niece, Taylor, came to visit with her friend Olivia, I knew this was the perfect opportunity. Taylor has long, gorgeous curly locks. Even Cameron Diaz told her, “I love your hair!” (Yes, that happened, at a minor league baseball game when Cameron was dating A-Rod, and Taylor was stalking, I mean … casually ran into Cameron.) Here are my supplies,

Brown Sugar

my skeptical but willing test subject,

Goldi-curly-locks

Taylor

and the subject’s pre-treatment hair:

Beautiful curly locks.

Beautiful curly locks.

We followed the instructions perfectly. Step One: Mix one cup of water with two tablespoons of brown sugar. Step Two: Spray on hair. Step Three: Let air dry. Step Four: Marvel at your hair’s straightness. Here goes nothin’ …

DSC_0021 DSC_0024 DSC_0030 DSC_0028

The sprayer was not quite cooperating, because the sugar did not completely dissolve, and clogged the spray mechanism. Plan B: pour the sugar water all over the hair.

DSC_0033

Here comes the reeeeaaallly exciting part: the waiting. Yep. Mmm hhmmmm. Fun stuff.

<twiddle thumbs>

<whistle>

<play a few games of Super Mario Brothers … die frequently. Use 11 continues>

<make brownies in a mug>

Here is my test subject, unimpressed with her sticky sweet hair:

DSC_0035

OK, so her hair isn’t completely dry, but [SPOILER ALERT] when it dried, it looked just like this. I took a picture of the back so we could analyze a side-by-side comparison:

Brown Sugar Straighten Hair compare

I know it is confusing, but the picture on the left is from the original pin. Try not to get disoriented or confused, I know the similarity is striking. Brown sugar as a hair straightening tool turned out to be the kitchen’s dirty little secret – that doesn’t work at all. I can’t say I am surprised, I just wonder if people put this crazy stuff on the internet hoping it will get pinned like crazy and drive traffic to their website. That is my best guess.

No teenagers were harmed in this segment of Pinbusters.

10 thoughts on “Pinbusters – Straighten Hair with Brown Sugar

  1. LOL Great pinbusting! Loved your comment about Super Mario Brothers! Me and hubby played Super Mario Bros Wii and spent almost an hour on ONE stage cause we just couldn’t get past it! LOL And used just about 11 continues! LOL

  2. Hmm, I thought you were supposed to comb the hair with the spray mixture in it then let air dry… At least that’s what some girls on you tube do.

  3. I totally did this and it was a horrible mess. I was so super excited to try this and told my room mate what I was going to do. He laughed at me and said that Pinterest was playing an April Fools joke on me. I scoffed at him, thinking, “Little does he know!” Boy was he right, the mess, the stickyness, the clean up. -_-, so not worth it. Btw, your website is awesome! (:

You Got Somethin' to Say??